Termeni și condiții
Document actualizat la data de 22.07.2024. Pentru un istoric al condițiilor de utilizare, acceseaza aceasta sectiune.
Cuprins:
1. Definiții
2. Prevederi cu caracter general
3. Contul
4. Reguli privind publicarea Anunțurilor
5. Publicarea automată a Anunțurilor în Pagina SELLER
6. Anunțuri gratuite
7. Anunțuri Plătite
8. Servicii de Promovare Anunțuri
9. Plăți
10. Serviciul SELLER Portofel electronic (Wallet)
11. Serviciul SELLER Livrare
12. Acțiuni ale Utilizatorilor care sunt ilegale și incompatibile cu Regulamentul
a Sistemul de Ratinguri
b Sistemul de evaluare (Rating și Feedback) - beta
13. Procedura privind depunerea și soluționarea plângerilor
14. Reclamații ale Utilizatorilor profesioniști și mediere
15. Soluționarea extrajudiciară a disputelor
16. Prevederi finale
Anexe:
Anexa 1 – SELLER Locuri de Muncă
Anexa 2 – Servicii Promoționale
Anexa 3 – Limita de Anunțuri
Anexa 4 – Model optional de formular de retragere
Anexa 5 – Produse și servicii interzise sau permise condiționat
Anexa 6 – Pachete Standard și Premium
Anexa 7 – [eliminată potrivit modificărilor Regulamentului LINK ]
Anexa 8 – Condiții speciale aplicabile Anunțurilor din Categoria „Imobiliare”, subcategoria „Proprietăți Internaționale” având ca obiect proprietăți imobiliare situate în afara teritoriului Moldovei
1 Definiții
Preț dinamic – un preț care variază ca răspuns la cererea pieței. Prețul dinamic actual este disponibil în momentul completării formularului de publicare a Anunțului sau înainte de a cumpăra un anumit serviciu.
Zi – înseamnă 24 de ore succesive.
Vizitator – persoană fizică ce utilizează Website-ul, care nu deține un Cont sau care nu este conectată la acesta.
Furnizor sau SELLER – Contactarea SELLER este posibilă la adresa de e-mail: [email protected] sau prin intermediul altor canale de comunicare menționate pe Website.
Categorie – categorie tematică (de ex. Auto, moto și ambarcațiuni sau Electronice și electrocasnice) în care este repartizat Anunțul. O categorie poate fi împărțită în sub-categorii aferente tematicii.
Consumator – un Utilizator, persoană fizică, ce desfășoară pe Website activități care nu sunt legate în mod direct de obiectul său de activitate sau de activitatea profesională.
Cont – un set de date aferente unui anumit Utilizator, care include informații referitoare la activitatea sa pe Website, inclusiv informații furnizate de către Utilizator pe Website. Regulile referitoare la Cont sunt prevăzute la punctul 3 din Regulament.
Cumpărător – un Utilizator care efectuează Tranzacții cu Vânzătorul prin utilizarea funcțiilor Website-ului.
Limită – numărul de Anunțuri Gratuite aferent Categoriilor selectate pe care le poate publica Utilizatorul pe Website la un moment dat. Limitele stabilite pentru fiecare Categorie pot fi utilizate în mod independent.
Anunț – o propunere de vânzare sau de punere la dispoziție a unui Produs, făcută de către Vânzător, sau o invitație de participare la procesul de recrutare derulat de un Angajator și publicată în cadrul Serviciului pe baza principiilor prevăzute la punctul 4 din Regulament.
SELLER Wallet – un cont cu o funcționalitate gratuită prezentat la punctul 10 din Regulament, care facilitează efectuarea plăților către SELLER.
Angajator – un Utilizator care publică un Anunț la categoria Locuri de Muncă de pe Website sau utilizează funcțiile dedicate prevăzute în Anexa 1 "SELLER Locuri de Muncă".
Candidat – un Vizitator sau Utilizator care caută Anunțuri la Categoria Locuri de Muncă.
Produs – bunuri sau servicii care fac obiectul unui Anunț; la Categoria Anunțuri referitoare la Locuri de Muncă, produsul care face obiectul Anunțului constă din descrierea și cerințele aferente postului care face obiectul Anunțului Angajatorului.
Livrare – un serviciu de transport al bunurilor care fac obiectul Tranzacției, furnizat extern de servicii profesionale de curierat.
Regulament – prezentul Regulament și anexele la acesta prin care se stabilesc regulile de utilizare a Website-ului. Versiunea actuală a Regulamentului este disponibilă pe Website în orice moment, într-o formă care oferă posibilitatea descărcării acestuia, a salvării acestuia pe hard drive-ul dispozitivului sau a tipăririi acestuia.
Înregistrare – procesul de creare a unui Cont de către un Utilizator după furnizarea datelor Utilizatorului, acceptarea Regulamentului și activarea Contului.
Website (Serviciu) sau Pagina SELLER – o platformă online administrată de SELLER disponibilă în cadrul domeniului SELLER.md și pe aplicația mobilă SELLER.md.
Vânzător – un Utilizator care publică un Anunț pe Website și efectuează Tranzacții cu Cumpărătorul.
Tranzacție – orice acord încheiat între Utilizatori sau Utilizator și Vizitator cu privire la un anumit Produs.
Servicii Plătite – servicii plătite furnizate de către SELLER Utilizatorului, incluzând, inter alia: publicarea de Anunțuri sau de pachete de Anunțuri și Servicii de Promovare plătite.
Servicii de Promovare – servicii plătite de promovare a Anunțurilor prevăzute în Anexa 2 "Servicii de Promovare".
Utilizator – orice persoană fizică, în vârstă de cel puțin 18 ani, cu capacitate de exercițiu deplină (inclusiv persoană fizică autorizată) și/sau persoană juridică, care utilizează un Serviciu de Cont după conectarea la respectivul Cont.
Utilizator Profesionist – orice persoană fizică, persoană juridică sau organizație fără personalitate juridică, care conduce în nume propriu o afacere sau desfășoară o activitate profesională și care utilizează Serviciile SELLER în legătură cu activitatea sa comercială, de afaceri, meșteșugărească sau profesională.
2 Prevederi generale
Termenii și condițiile de utilizare a Website-ului, incluzând regulile de înregistrare, de publicare a Anunțurilor și de achiziționare de Servicii Plătite, precum și aspecte legate de plăți și de procedura de depunere a plângerilor sunt prevăzute prin Regulament. Orice persoană care utilizează Serviciul este obligată să ia la cunoștință conținutul Regulamentului.
Vizitatorii pot utiliza doar funcții limitate ale Serviciului, în condițiile prevăzute prin prezentul Regulament, cu respectarea legii și a principiilor de integritate.
Conținutul publicat în cadrul Serviciului, inclusiv, în special, Anunțurile, indiferent de forma acestora, respectiv materiale text, grafice și video, este protejate conform Legii drepturilor de autor cu modificările ulterioare, precum și subiect al celorlalte legi, inclusiv, dar fără a se limita la legile aplicabile privind drepturile de proprietate intelectuală și industrială ale SELLER, ale Vânzătorilor și ale terților. Este interzisă utilizarea acestui conținut, în orice mod, fără acordul scris al persoanelor autorizate. Orice agregare și prelucrare a datelor și a altor informații disponibile pe Website în scopul distribuirii mai departe a acestora către terțe persoane pe alte website-uri și în afara Internet-ului este interzisă. De asemenea, este interzisă utilizarea Website-ului și a însemnelor SELLER, inclusiv a elementelor grafice caracteristice, fără acordul expres și prealabil al SELLER.
Sub rezerva dreptului acordat SELLER în conformitate cu punctul 4.3 de mai jos, nicio prevedere din acest Regulament nu va constitui un acord de utilizare a drepturilor SELLER sau a drepturilor terților prevăzute la punctul 2.3 de mai sus și nici nu va fi interpretată ca reprezentând o renunțare la astfel de drepturi.
SELLER nu este parte la Tranzacții.
În cadrul Website-ului, sunt posibile următoarele acțiuni:
Navigarea conținutului Website-ului;
Utilizarea Contului și a funcțiilor aferente acestuia, inclusiv a funcțiilor SELLER Wallet;
Utilizarea funcțiilor menționate în Anexa 1 “SELLER Locuri de Muncă”;
publicarea Anunțurilor în limitele gratuite menționate în Anexa 3 "Limita de Anunțuri”;
publicarea Anunțurilor plătite în afara Limitelor;
utilizarea Serviciului Plătit (inclusiv a Serviciilor de Promovare).
Serviciile de navigare în conținutul Website-ului, serviciile de Cont și cele de publicare a Anunțurilor în limitele gratuite sunt furnizate cu titlu gratuit. Celelalte servicii sunt furnizate în schimbul unui preț.
Serviciile de livrare și plată sunt asigurate de furnizori de servicii externi, în beneficiul Utilizatorilor și în baza unor raporturi juridice separate, la care SELLER nu este parte.
Prevederile Regulamentului se vor aplica, în conformitate, și Anunțurilor plasate în Categoria Locuri de Muncă, dacă nu se prevede în alt mod prin Anexa 1 "SELLER – Locuri de muncă".
Pentru utilizarea integrală a Website-ului, trebuie să aveți un dispozitiv conectat la Internet, care să îndeplinească următoarele cerințe:
Conectarea activă la internet trebuie să permită comunicarea în dublu sens, prin protocolul HTTPS;
Un browser web actual, instalat și configurat în mod corespunzător, care să susțină standardul HTML5 și tehnologia foilor de stil în cascadă (CSS3), de ex. Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge, Internet Explorer. Browser-ele web trebuie să funcționeze cu o rezoluție a ecranului de minim 1024x768 pixeli;
JavaScript și cookie-urile activate (activate de regulă în mod automat în browser-ul dvs.);
Pentru dispozitivele mobile: o versiune Android originală de minim 7,0 sau o versiune iOS originală de minim 13,0, iar aplicația SELLER trebuie descărcată dintr-un stoc oficial (de ex., App Store sau Google Play). Website-ul nu se va afișa corespunzător pe televizoare, telefoane Blackberry și Windows.
SELLER va depune toate eforturile pentru a asigura operarea neîntreruptă a Website-ului. Pentru asigurarea unei calități ridicate a serviciilor și a unei funcționări eficiente a Serviciului, Grupul SELLER își rezervă dreptul de a stabili pauze de funcționare a Serviciului. Întreruperile tehnice se pot efectua în cursul nopții (orele 22-6), timp în care anumite funcții ale Serviciului și serviciile furnizate de către Grupul SELLER ar putea fi limitate sau indisponibile.
Utilizatorii care comunică cu alți Utilizatori prin intermediul funcției de chat din cadrul Serviciului, înțeleg și sunt de acord cu faptul că aceste conversații nu sunt private, iar conținutul acestora poate fi colectat/citit de către SELLER. Prin acceptarea prezentului Regulament, Utilizatorul confirmă faptul că SELLER are dreptul de a accesa și analiza comunicarea Utilizatorului realizată prin funcția de chat a Website-ului, în scopul asigurării siguranței și securității Utilizatorilor, prevenirea fraudei și îmbunătățirea Website-ului. Pentru mai multe informații cu privire la rațiunile și modalitatea în care SELLER accesează și analizează conținutul conversațiilor purtate prin intermediul funcției de chat din cadrul Serviciului, vă rugăm să studiați Politica de Confidențialitate.
Anunțurile publicate în cadrul Serviciului sunt afișate Utilizatorilor pe baza unor filtre dedicate, care permit selecția principiilor de sortare. Filtrele utilizate în cadrul Serviciului permit:
- Poziționarea Anunțurilor pe baza unui sistem de recomandare care ia în considerare criteriile de căutare ale Utilizatorului și conținutul, parametrii și completitudinea Anunțurilor (modul implicit de prezentare a conținutului);
- Poziționarea Anunțurilor în funcție de data la care au fost adăugate;
- Poziționarea Anunțurilor în funcție de prețul produsului sau serviciului oferit.
Recomandările Anunțurilor se bazează pe o analiză a criteriilor care evaluează cât de mult se potrivește expresia sau fraza căutată de Utilizator cu titlul Anunțului, parametrii săi, filtrele de căutare aplicate și cea mai relevantă categorie legată de expresia sau fraza respectivă. Sistemul de recomandare ia în considerare următorii parametri:
- Potrivirea dintre ceea ce a fost introdus în timpul căutării și conținutul și titlul Anunțului,
- Interacțiunile Utilizatorului cu Anunțul în trecut,
- Data creării Anunțului,
- Data la care funcția "Reîmprospătare" (“Refresh”) a fost aplicată Anunțului,
- Dacă Anunțul se încadrează în categoria de căutare a Utilizatorului,
- Distanța dintre locația selectată și locația din Anunț,
- Condiția Produsului (nou sau folosit),
- Disponibilitatea de a cumpăra Produsul cu Livrare SELLER,
- Tipul Vânzătorului (profesionist sau persoană fizică).
În funcție de categoria de căutare, de filtrele aplicate de Utilizator pentru a restrânge rezultatele căutării la parametrii specifici ai Anunțurilor, precum și de expresiile sau frazele căutate, diferiți parametri pot să crească sau să scadă scorul final de potrivire și poziția Anunțurilor individuale în rezultatele căutării.
În cadrul Serviciului, Utilizatorii pot primi de asemenea recomandări legate de alte Anunțuri oferite de un anumit Vânzător și alte Anunțuri similare. Recomandările pentru alte Anunțuri similare sunt bazate pe criteriile definite la punctul 14 din prezentul articol.
Serviciul afișează de asemenea conținut publicitar. Reclamele disponibile în cadrul Serviciului sunt afișate în funcție de alegerile Utilizatorului privind procesarea cookie-urilor sau în funcție de setările browserului. Dacă Utilizatorul a consimțit la personalizarea conținutului, reclamele afișate sunt adaptate preferințelor Utilizatorului, pe baza activității acestuia în cadrul Serviciului. Dacă SELLER nu a obținut consimțământul Utilizatorului pentru personalizarea conținutului publicitar, reclamele afișate nu vor fi personalizate și se vor afișa în baza unor creații publicitare pregătite pentru baza generală de Utilizatori.
3 Contul
În scopul obținerii unei funcționalități integrale a Serviciului, un Vizitator trebuie să înregistreze un Cont și să utilizeze Serviciul în calitate de Utilizator autentificat. Contul îi oferă Utilizatorului posibilitatea de a utiliza, printre altele, următoarele funcții ale Website-ului:
publicarea și administrarea Anunțurilor publicate;
urmărirea Anunțurilor celorlalți Utilizatori;
gestionarea plăților și a facturilor aferente serviciilor furnizate pe Website de către SELLER;
transmiterea și primirea de mesaje de la și către alți Utilizatori;
comandarea de Servicii de Promovare;
puse la dispoziție în conformitate cu Anexa 1 "SELLER Locuri de Muncă".
Utilizatorul poate fi doar o persoană fizică cu capacitate deplină de exercițiu, o persoană juridică sau o formă de organizare fără personalitate juridică, căreia legea îi conferă capacitate de exercițiu. În cazul persoanelor juridice și formelor de organizare fără personalitate juridică, numai persoana autorizată să acționeze în numele și pe seama acestor entități va crea un Cont în numele acestora și va desfășura toate activitățile pe Website. Utilizatorul poate deține doar un singur Cont în cadrul Serviciului asociat unei anumite adrese de email, cu mențiunea că se utilizează un număr de telefon pentru verificarea prin SMS prevăzută la punctul 4.1. referitoare la un singur Cont.
Utilizatorul poate avea un singur cont în cadrul Serviciului. Această regulă nu se aplică atunci când:
Utilizatorul are conturi diferite, utilizate în scopuri private și legate de activitatea sa comercială;
Utilizatorul folosește diferite Conturi în domeniul activităților sale comerciale, în legătură cu deservirea acestor Conturi de către diferiți reprezentanți sau sucursale ale întreprinderii administrate de Utilizator, cu condiția să nu existe întârzieri în plățile pentru serviciile furnizate de SELLER în sfera oricărui Cont, iar Anunțurile postate în fiecare Cont nu se repete, pentru aceleași locații;
va fi necesar să creați un alt Cont din cauza imposibilității de a avea acces la Contul vechi (exemplu: uitarea parolei);
cu toate acestea, oricare dintre ipotezele de mai sus vor fi verificate în detaliu de către SELLER, care are dreptul de a suspenda Contul în momentul verificării sau de a șterge Contul, în absența confirmării circumstanțelor care justifică aplicarea uneia dintre excepțiile de mai sus. Excepțiile prevăzute de prezenta secțiune nu se vor aplica, dacă sunt invocate în scopul evitării plății creanțelor pentru serviciile furnizate pe Website.
Înregistrarea Contului necesită:
completarea formularului disponibil pe Website și furnizarea datelor prevăzute prin acesta, inclusiv adresa dvs. email și parola unică sau codul de autentificare prin intermediul unui furnizor extern de servicii, cum ar fi Facebook, Google sau Apple;
consultarea Regulamentului și a anexelor acestuia și acceptarea prevederilor acestora.
SELLER prelucrează datele cu caracter personal ale Utilizatorilor, ale persoanelor care acționează în numele și pe seama Utilizatorilor și ale Vizitatorilor în conformitate cu prevederile Politicii de Confidențialitate și ale Politicii privind Aplicațiile de Tip Cookies și Tehnologii Similare.
După completarea datelor necesare pentru înregistrare, se va trimite confirmarea privind Înregistrarea Contului la adresa de email indicată de către Utilizator, un link pentru activarea Contului și Regulamentul în vigoare la momentul respectiv. Înregistrarea este finalizată în momentul în care Utilizatorul își activează Contul. În acest moment în timp, se încheie un contract de servicii de cont. În cazul în care activarea nu are loc în termen de 30 de zile de la data primirii mesajului email, prin care se confirmă Înregistrarea Contului, link-ul de activare va expira, iar Contul nu va fi activat. Utilizatorul se poate înregistra, din nou, utilizând aceeași adresă de email, însă numai după contactarea SELLER la adresa de email: [email protected].
Utilizatorul se va asigura de faptul că datele furnizate pe parcursul procesului de Înregistrare și al utilizării Serviciului sunt reale, corecte și actualizate și că acesta are dreptul de a utiliza aceste date. Pe parcursul utilizării Serviciului, Utilizatorului i se poate cere de către Furnizor indicarea unor date suplimentare, ca urmare a obligatiilor impuse de diferite reglementări legale (cum ar fi Directiva Omnibus transpusă in conformitate, reglementările locale adoptate de autoritățile naționale). Utilizatorul se va asigura, de asemenea, ca datele furnizate sunt complete și conforme cu obligațiile legale de afișare și informare aferente categoriei și calității în care Utilizatorul activează în Platforma Furnizorului. Utilizatorul se obligă să actualizeze datele, în cazul oricăror modificări. SELLER își rezervă dreptul de a bloca un Cont, în cazul în care datele furnizate nu îndeplinesc cerințele de mai sus, în conformitate cu procedura prevăzută la punctul 12 din Regulament.
O persoană care acționează în cadrul Website-ului în numele și pe seama unui Utilizator care este persoană juridică sau formă de organizare fără personalitate juridică, căreia i s-a conferit capacitate de exercițiu prin lege, se va asigura că aceasta este autorizată în mod corespunzător pentru a acționa și a desfășura toate activitățile în numele și pe seama unui astfel de Utilizator în cadrul Website-ului.
Utilizatorul se obligă să mențină confidențialitatea datelor de accesare a Contului și să le protejeze împotriva accesării acestora de persoane terțe neautorizate. Veți informa, fără întârziere, SELLER în cazul în care aveți cunoștință de orice accesare de către orice persoană terță neautorizată a Contului dvs. și, dacă acest lucru este posibil, veți modifica imediat datele.
Contractul de servicii de cont se încheie pe o perioadă nedeterminată începând de la activarea Contului. Contractul de servicii de cont poate fi încetat de către Utilizator în conformitate cu următoarele reguli:
dreptul de a șterge Contul nu va afecta dreptul Utilizatorului de a se retrage din contract sau de a-l rezilia, astfel cum se prevede prin lege și prin prezentul Regulament;
ștergerea unui Cont este posibilă prin: (i) selectarea opțiunii corespunzătoare din panoul Contului, (ii) transmiterea unei notificări privind ștergerea acestuia la adresa email: [email protected] sau (iii) transmiterea unei notificări privind ștergerea acestuia, în scris, la adresa fizică a Furnizorului;
în momentul ștergerii Contului de către Utilizator, celelalte contracte încheiate între SELLER și Utilizator, referitoare la serviciile furnizate în cadrul Website-ului, vor expira;
încetarea contractului de servicii de cont va produce efecte începând din momentul efectuării acesteia (pentru viitor), ceea ce înseamnă că plățile efectuate de către Utilizator nu vor fi rambursabile. De asemenea, SELLER nu va fi obligat să ramburseze echivalentul sumelor neutilizate în cadrul Serviciilor cu Plată;
în cazul în care Utilizatorul a acumulat fonduri în SELLER Wallet, ștergerea Contului este posibilă numai după retragerea prealabilă a acestor fonduri sau după contactarea SELLER: [email protected], aspect cu privire la care Utilizatorul va fi informat în momentul în care va încerca să șteargă Contul, concomitent cu rezilierea contractului;
după ștergerea Contului sau rezilierea contractului de Cont, Utilizatorul pierde accesul la informațiile furnizate sau generate în cursul utilizării Serviciului.
SELLER are dreptul de a înceta contractul cu Utilizatorul, în cazul în care acesta din urmă:
Nu a accesat Contul timp de mai mult de 24 de luni. În acest caz, Furnizorul își rezervă dreptul de a șterge respectivul Cont, inclusiv toate datele personale stocate în Cont, ceea ce înseamnă că Utilizatorul nu îl mai poate accesa și utiliza. Informații referitoare la încetarea contractului vor fi transmise Utilizatorului cu 30 de zile în prealabil, la adresa de email furnizată în cursul Înregistrării. Utilizatorul va putea să-și exprime disponibilitatea de a continua utilizarea Contului prin intermediul funcției prevăzute în acest sens, care impune Utilizatorului să se conecteze la Cont. Dreptul SELLER de a înceta contractul în conformitate cu această prevedere nu limitează dreptul Utilizatorului de a se reînregistra în cadrul Serviciului. Cu toate acestea, SELLER nu garantează faptul că numele existent de utilizator asociat Contului va mai fi disponibil pentru utilizare pe parcursul noii înregistrări;
în pofida notificărilor transmise de către SELLER cu privire la încetarea unor acțiuni sau omisiuni care încalcă prevederile Regulamentului sau prevederile legislației general aplicabile, Utilizatorul continuă să acționeze neconform.
În vederea asigurării funcționării corespunzătoare a Serviciului, a protejării și asigurării securității persoanelor care îl utilizează, SELLER își rezervă dreptul de a efectua verificări suplimentare cu privire la valabilitatea și corectitudinea datelor furnizate de către Utilizator și de a solicita Utilizatorului să-și confirme identitatea, informațiile cuprinse în Anunț sau informațiile aferente Tranzacției efectuate, în modalitatea aleasă de SELLER. În cazul în care verificarea datelor sau a identității Utilizatorului nu se finalizează cu succes, SELLER poate suspenda sau bloca operarea Contului în conformitate cu regulile definite la punctul 12 din Regulament.
Retragerea Consumatorului. În termen de 14 zile de la încheierea contractului cu SELLER, un consumator se poate retrage dintr-un astfel de contract, pentru un anumit Serviciu, fără a oferi niciun motiv pentru aceasta, prin transmiterea unei notificări la adresa email: [email protected] sau în scris, la adresa poștală a Furnizorului. În momentul retragerii din contractul privind serviciile de Cont, celelalte contracte încheiate între SELLER și Utilizator expiră. Un model de formular de retragere, care poate fi folosit de către Utilizator, se regăsește în Anexa nr. 4 "Model de formular de retragere". Modelul de formular de retragere nu este obligatoriu, Utilizatorul putând transmite o declarație neechivocă de orice alt tip.
Contractul privind serviciile de Cont poate fi încetat de către un Utilizator Profesionist în conformitate cu regulile prevăzute la punctul 3.10., în cazul unei neacceptări a modificărilor aduse Regulamentului, cu privire la care Utilizatorul va fi informat în conformitate cu punctul 17.1.b. În acest caz, pentru a înceta contractul privind serviciile de Cont, Utilizatorul profesionist va notifica SELLER imediat, dar nu mai târziu de 15 zile de la data la care Utilizatorului profesionist i-au fost transmise modificările. Încetarea contractului, în modul menționat mai sus, produce efecte după 15 zile de momentul recepționării de către Utilizator a informațiilor despre modificări, cu excepția cazului în care Utilizatorul profesionist renunță la această notificare, prezintă o declarație în acest scop sau desfășoară activități exprese pe Website, de natură să confirme acceptarea unor astfel de condiții modificate (exemplu: publicarea unui nou Anunț).
4 Reguli privind publicarea Anunțurilor
Publicarea Anunțurilor
- Utilizatorii pot publica Anunțuri pe Website după completarea formularului corespunzător și verificarea prin SMS. Verificarea prin SMS se efectuează o singură dată, folosind un cod trimis către numărul de telefon furnizat de Utilizator. Codul trebuie completat în formularul de publicare a Anunțului. Verificarea poate fi repetată pentru motive de securitate.
Accesibilitatea Anunțurilor
- Anunțurile publicate sunt accesibile tuturor Utilizatorilor Serviciului. Împreună cu Anunțul se va pune la dispoziție un formular pentru date de contact, permițând contactarea Utilizatorului care a publicat Anunțul. Numărul de telefon poate fi disponibil publicului în funcție de opțiunea aleasă de Utilizator.
Licență pentru Utilizarea Anunțurilor
- Prin publicarea Anunțului, Utilizatorul acordă SELLER o licență neexclusivă, nelimitată teritorial și gratuită pentru înregistrarea, multiplicarea și distribuirea Anunțului. Aceasta include afișarea pe Website, distribuirea către partenerii SELLER, motoarele de căutare, și rețelele de socializare. SELLER nu își asumă responsabilitatea pentru distribuirea de către terți și portale neautorizate.
Cerinte de Conținut
- Anunțurile trebuie să fie reale, neechivoce, și ușor de înțeles, conform cerințelor tehnice ale Furnizorului. Anunțul trebuie să fie redactat în limba română și poate include o limbă străină. Nu trebuie să conțină cuvinte vulgare sau ofensatoare.
- Utilizatorul va selecta o categorie și subcategorie potrivită, va indica prețul total (în MDL sau Euro), starea Produsului (nou sau folosit), și va descrie clar și complet Produsul. Este interzisă transmiterea de informații care pot induce în eroare. Obiectul Anunțului trebuie să fie bunul aflat în posesia Utilizatorului, situat pe teritoriul Republicii Moldova (cu excepția anumitor categorii).
- Un Anunț poate fi referitor la un singur Produs, care poate fi un set/pachet. Utilizatorii nu pot publica același Produs în mai multe Anunțuri simultan, cu excepția unor categorii specifice. Conținutul Anunțului nu poate include informații de contact (adrese de e-mail, numere de telefon) sau conținut promoțional.
Publicarea și Încetarea Publicării
- Publicarea Anunțurilor se face prin click pe "Adaugă anunț" și, pentru Anunțurile Plătite, efectuarea plății. Afișarea Anunțului durează 30 de zile, cu excepția cazurilor în care Utilizatorul a vândut Produsul, a modificat Anunțul substanțial, sau a șters Anunțul.
- Utilizatorul poate modifica Anunțul și poate prelungi afișarea acestuia pentru încă 30 de zile, contra cost, cu excepția anumitor categorii. Modificările nu pot evita plata sumelor datorate SELLER pentru serviciile furnizate.
Arhivarea Anunțurilor
- După încheierea perioadei de afișare, Anunțul este arhivat timp de 6 luni, fiind accesibil Utilizatorilor în conturile lor. Utilizatorii pot elimina Anunțul arhivat înainte de expirarea acestei perioade. Utilizatorii sunt responsabili de arhivarea conținutului și a informațiilor despre Tranzacții.
5 Publicarea automată a Anunțurilor în Pagina SELLER
Utilizatorul are opțiunea de a publica, în mod automat, pe Pagina SELLER, Anunțurile publicate pe Pagina Seller, cu respectarea termenilor și condițiilor de utilizare a Paginii SELLER, inclusiv, dar fără a se limita la numărul maxim de Anunțuri active permise simultan pentru același Utilizator.
Dacă Utilizatorul nu deține un cont pe Pagina SELLER, acest cont va fi creat, în mod automat, pe baza adresei de e-mail pe care Utilizatorul a folosit-o pentru a-și crea contul pe Pagina Seller/ Pagina Seller.
Anunțurile publicate în mod automat de pe Pagina SELLER nu pot fi modificate sau șterse în Pagina SELLER în mod independent, ci doar prin modificarea sau ștergerea Anunțurilor publicate pe Seller. Orice modificare sau ștergere a Anunțurilor publicate pe Pagina Seller va fi actualizată, în mod corespunzător.
Anunțurile publicate pe Pagina Seller, care sunt exportate automat pe Pagina SELLER, păstrează durata de valabilitate conformă cu condițiile website-ului în care Anunțurile au fost publicate.
Anunțurile publicate pe Pagina Seller, care sunt exportate automat pe Pagina SELLER, pot depăși numărul de Anunțuri Gratuite specifice categoriilor cu Limite de Anunțuri Gratuite definite, fără a genera costuri suplimentare pentru Utilizator.
6 Anunțuri Gratuite
Publicarea unui Anunț pe Website de către Utilizator în cadrul Limitei este gratuită. Limitele pentru fiecare Categorie, Limitele aplicabile Utilizatorilor profesioniști și situațiile în care Limita nu se aplică sunt prevăzute în Anexa nr. 3 “Limita de Anunțuri”.
Utilizatorul poate avea un număr total de 100 de Anunțuri active publicate simultan în cadrul limitelor (Anunțuri Gratuite).
Utilizatorul va fi informat de către SELLER cu privire la expirarea Limitei prin intermediul unui mesaj disponibil în Cont, în cazul în care accesul în Cont se face de pe calculator sau laptop. Publicarea de către Utilizator în cadrul Serviciului a altui Anunț sau a unui Anunț în cadrul unei Categorii pentru care nu s-a acordat o Limită se va face în schimbul unui preț.
7 Anunțuri Plătite
Publicarea de către Utilizator a unui Anunț Plătit pe Website este posibilă după achiziționarea de către Utilizator:
a unui singur Anunț – în conformitate cu lista de prețuri corespunzătoare unei anumite Categorii.
a unui singur Anunț împreună cu un pachet de Servicii Plătite – Anunț premium individual, disponibil în anumite Categorii.
a unui pachet de Anunțuri disponibil în cadrul ofertei de pe Website în conformitate cu Anexa nr. 6 "Pachete Standard și Premium", cu mențiunea că în cazul achiziționării unui pachet de Anunțuri înainte de utilizarea Limitei, pachetul de Anunțuri se va utiliza cu prioritate.
Achiziționarea unui pachet de Anunțuri sau a unui singur Anunț este posibilă prin utilizarea formularului corespunzător disponibil pe Website.
Activarea unui Anunț Plătit în cadrul Serviciului va avea loc ulterior afișării plății în contul SELLER.
Pachetele de Anunțuri includ și Serviciile Plătite prevăzute în Anexa 6 "Pachete Standard și Premium".
8 Servicii de Promovare a Anunțurilor
Pentru a crește vizibilitatea Anunțurilor, Utilizatorii pot recurge la Servicii de Promovare plătite, sub forma Promovării în lista de Anunțuri, Promovării pe prima pagină a Website-ului și a Reactualizării plătite, prezentate în detaliu în Anexa nr. 2 "Servicii de Promovare".
Utilizatorul poate utiliza orice Servicii de Promovare la momentul publicării Anunțului sau pe parcursul afișării acestuia.
Serviciile de Promovare și Pachetele aferente acestora sunt furnizate pentru un singur Anunț, ceea ce înseamnă că nu este posibilă utilizarea unui pachet de Servicii de Promovare pentru diferite Anunțuri.
Serviciile de Promovare sunt de asemenea disponibile în calupuri de astfel de servicii, astfel cum se prevede în Anexa nr. 2 “Servicii de Promovare”. Activarea Pachetelor de Servicii de Promovare are loc în momentul în care începeți utilizarea Serviciilor de Promovare incluse în Pachet. Regulile referitoare la Serviciile de Promovare care fac obiectul Pachetului rămân neschimbate.
Grupul SELLER nu este responsabil pentru eficacitatea Serviciilor de Promovare, care sunt înțelese ca reprezentând o creștere reală a interesului față de un Anunț sau de Produsul oferit prin acesta.
9 Plăți
Utilizatorul va fi informat, în mod vizibil, pe Website cu privire la prețul actual al Serviciilor cu Plată selectate, de fiecare dată. Toate prețurile indicate pe Website sau în listele de prețuri, sunt prețuri brute (care includ taxa pe valoare adăugată, respectiv TVA) exprimate în Euro (EUR). Listele de prețuri sunt disponibile în secțiunea Ajutor regăsită pe Website la adresa [email protected]. Listele de prețuri conțin informații cu privire la acele Servicii Plătite cărora li se aplică prețul dinamic.
Plățile din cadrul Serviciului se efectuează în avans, respectiv în cuantumul total necesar pentru un anumit Serviciu Plătit, înainte de începerea furnizării acestuia, prin intermediul formelor de plată puse la dispoziție de către SELLER. În Categoriile Locuri de muncă, Piese auto și Servicii, plata se poate face și ulterior, respectiv în mod cumulat la sfârșitul fiecărei luni calendaristice, cu privire la toate Serviciile Plătite furnizate Utilizatorului în cadrul Website-ului, într-o anumită lună (plata la sfârșitul lunii).
Plata la sfârșitul lunii este o formă de decontare a plăților între SELLER și Utilizatorii Profesioniști, constând în posibilitatea acestora din urmă să efectueze o plată colectivă pentru utilizarea Serviciilor Plătite, într-un termen de plată de cel puțin 14 zile de la data emiterii unei facturi de către SELLER și punerii acesteia la dispoziția Utilizatorului Profesionist în Contul acestuia.
Plata la sfârșitul lunii este disponibilă doar pentru Categoriile Locuri de muncă, Piese auto și Servicii și este pusă la dispoziția Utilizatorului Profesionist doar la solicitarea expresă a acestuia, prin completarea formularului furnizat de SELLER. După depunerea cu succes a cererii, aceasta va face obiectul verificării, constând în confirmarea datelor Utilizatorului Profesionist pe baza documentelor care confirmă activitatea comercială a acestuia, împreună cu formularul de comandă. În cazul unor suspiciuni întemeiate ale SELLER cu privire la veridicitatea datelor furnizate în formularul de comandă, precum și în cazul existenței unor circumstanțe întemeiate care pot afecta îndeplinirea corespunzătoare a obligațiilor de plată ale Utilizatorului Profesionist către SELLER, acesta din urmă poate refuza acordarea acestei forme de plată.
În cazul în care plata se efectuează în avans, furnizarea Serviciului Plătit nu va începe mai devreme de momentul în care plata aferentă acestui Serviciu Plătit nu a fost creditată integral în contul SELLER. În cazul plăților efectuate prin Ordin de Plată, SELLER va livra serviciul într-un interval de 24-72 ore de la momentul confirmării plății de către furnizorul serviciului de plată.
În cazul plăților efectuate la sfârșit de lună, în Categoriile Locuri de muncă, Piese auto și Servicii, începerea furnizării Serviciului Plătit va avea loc în momentul publicării respectivului Anunț sau la alegerea Utilizatorului Serviciului Plătit.
Prețurile de vânzare afișate sunt în Euro si includ taxa pe valoare adaugata (TVA).
In cazul serviciilor platite in avans (pre-paid), prețul de vânzare va fi afișat în EUR înainte de finalizarea achiziției, utilizând următoarea formulă de calcul: cursul de schimb EURO / MDL, comunicat de Banca Centrală Europeană, valabil pentru ultima zi de curs publicata, anterioară plății, la care se adaugă 1%.
In cazul serviciilor platite ulterior utilizarii, la sfarsit de luna (post-paid), prețul de vânzare va fi reflectat in factura emisa de Furnizor, in EUR, utilizând următoarea formulă de calcul: cursul de schimb EURO / MDL, comunicat de Banca Centrală Europeană, valabil pentru ultima zi de curs publicata, anterioară datei emiterii facturii, la care se adaugă 1%.
Similar, formula de calcul se utilizează în conversie pentru orice alte valute în care se afișează prețul de vânzare. Cursurile de schimb valutar practicate de Banca Central Europeană pot fi consultate aici.
Utilizatorul, la latitudinea sa, poate efectua plata utilizând una dintre metodele de plată disponibile în conformitate cu informațiile furnizate în cadrul procesului de selectare a respectivului Serviciu și cu ajutorul instrucțiunilor de plată din cadrul SELLER Wallet și ale secțiunii Ajutor.
Utilizarea oricăreia dintre metodele de plată (cu excepția plăților din SELLER Wallet) va necesita stabilirea unui raport juridic separat cu furnizorul serviciului respectiv de plată și acceptarea Regulamentului acestuia, precum și a Politicilor sale de confidențialitate. SELLER nu este parte la un astfel de raport și nu are posibilitatea de a interveni asupra conținutului sau implementării acestuia. În cazul oricăror probleme legate de plată, Utilizatorul trebuie să contacteze operatorul de plăți relevant, în vederea clarificării oricăror dubii sau a depunerii unei plângeri. În situații excepționale și în limita posibilităților tehnice și organizatorice, SELLER va acorda sprijin Utilizatorului în vederea clarificării problemei. SELLER nu își asumă responsabilitatea pentru serviciile de plată furnizate de un prestator extern de servicii.
Furnizarea de servicii Utilizatorului de către SELLER este documentată prin intermediul facturilor emise de Furnizor, în conformitate cu regulamentul aplicabil.
În cazul Serviciilor Plătite care au fost prestate sau al plăților în avans primite de la Utilizatori, Furnizorul emite facturile până în data de 15 a lunii următoare celei în care au fost prestate Serviciile Plătite sau s-a primit o plată în avans, cel târziu.
Odată emisă o factură, modificarea de către Utilizator a informațiilor de facturare (detalii client) care au fost furnizate inițial implică stornarea facturii inițiale și emiterea unei noi facturi cu noile detalii ale Utilizatorului. Acesta poate solicita modificarea detaliilor de facturare numai în cazul în care fiecare factură individuală depășește valoare de 500 lei și numai într-un termen de 30 de zile de la data emiterii facturii inițiale.
Procedura de corecție a facturii va fi acceptată de către Furnizor numai dacă tratamentul TVA al operațiunii rămâne același în funcție de statutul clientului (de exemplu, atât clientul inițial cât și noul client sunt ambele fie persoane fizice, fie persoane juridice care nu sunt persoane impozabile înregistrate în scopuri cu TVA, sau ambele sunt entități înregistrate în scopuri de TVA în Moldova sau ambele sunt entități străine înregistrate în scopuri de TVA în alt stat). Pentru a evita orice dubiu și cu titlu de exemplu, Furnizorul nu va proceda la reemiterea facturilor (i) de la un client inițial persoană fizică către un client nou persoană juridică sau invers sau (ii) de la un client inițial persoană juridică către o entitate juridică a UE ca nou client.
Utilizatorul are obligația de a actualiza datele înregistrate în Cont necesare pentru emiterea facturii de către Furnizorul Serviciului, imediat după apariția oricărei astfel de modificări.
Forma implicită de emitere a facturilor, disponibilă pentru Utilizatori, este cea în format electronic. Acceptarea Regulamentului constituie și acceptarea transmiterii (punerii la dispoziție) a facturilor în format electronic, în conformitate cu dispoziții legale aplicabile și în sensul Regulamentului.
Sub rezerva condițiilor prevăzute prin prezentul Regulament, SELLER pune la dispoziția Utilizatorului facturile, în format electronic, garantând autenticitatea provenienței, a integrității conținutului și a legalității acestora, în special prin salvarea acestora în format pdf și prin punerea lor la dispoziția Utilizatorului, în Contul acestuia, oferindu-i posibilitatea Utilizatorului de a le vizualiza și a le descărca. Utilizatorul care primește facturile în format electronic are obligația de a le descărca și salva, el însuși. Utilizatorul poate vizualiza și descărca facturile emise, din Contul său, înregistrându-se pe Website folosind doar un computer sau laptop.
Un Utilizator care dorește o factură în format tipărit, poate opta pentru această variantă, adresând o solicitare expresă în acest sens, la adresa de contact: [email protected].
În cazul încetării anticipate a afișării Anunțului, din cauza ștergerii Anunțului de către Utilizator sau în cazul în care Produsul a fost vândut ori Utilizatorul a schimbat obiectul Anunțului de așa manieră încât să indice faptul că acesta se referă la un alt Produs față de cel la care se făcea referire inițial, costul perceput pentru publicarea Anunțului și pentru Serviciile Plătite aferente acestuia, pentru perioada neutilizată, nu va fi restituit.
Anunțurile care sunt ilegale sau încalcă prevederile Regulamentului, în special cele: adăugate în cadrul unei categorii eronate, care sunt similare sau dublate, care se repetă de multe ori (de natură spam), considerate ofensatoare, care au conținut pornografic sau erotic, conținut care poate fi interpretat ca promovând activități sexuale sau erotice în schimbul unor sume de bani, care constituie o tentativă de fraudă, care încalcă orice drepturi de autor, vor fi șterse, iar comisionul perceput anterior pentru obiectul Anunțului și pentru Serviciile Plătite aferente respectivului Anunț va fi restituit în contul Utilizatorului sub formă de puncte folosite pentru utilizarea serviciilor din cadrul Serviciului în termen de 90 de Zile de la momentul ștergerii respectivului Anunț. La solicitarea Utilizatorului, comisionul poate fi restituit în numerar, în mod direct în contul bancar din care s-a efectuat plata sau în conformitate cu metoda de plată utilizată. În cazul în care un Anunț este șters după plasarea acestuia în cadrul Serviciului, Utilizatorul va avea obligația de a achita Serviciile furnizate până în momentul ștergerii Anunțului din cadrul Serviciului. În același timp, în cazul în care o plată se efectuează prin SMS, Serviciul va deduce comisionul perceput de către operatorul serviciului de plată prin SMS pentru activarea Anunțului.
Furnizorul este îndreptățit să verifice datele de facturare indicate de Utilizator în baza de date a ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală). În cazul constatării oricărei nereguli, Utilizatorul se obligă să actualizeze informațiile și să elimine erorile identificate.
10 Serviciul SELLER Wallet
SELLER le oferă Utilizatorilor posibilitatea ca în cadrul serviciilor de Cont să utilizeze Serviciul SELLER Wallet (SELLER Portofel electronic) în mod gratuit, acest lucru conducând la simplificarea decontărilor realizate între Utilizator și SELLER, aferente Serviciilor Plătite comandate. Pentru evitarea oricărui dubiu, serviciul SELLER Wallet nu constituie un serviciu de plată, iar unitățile alocate în SELLER Wallet nu constituie monedă electronică în sensul prevederilor referitoare la furnizarea serviciilor de plată.
Utilizarea serviciului SELLER Wallet se bazează pe următoarele reguli:
Utilizatorul trebuie să "crediteze" SELLER Wallet prin depunerea de fonduri în contul SELLER, în una dintre monedele acceptate, în conformitate cu informațiile puse la dispoziție în cadrul Serviciului;
După creditarea plății în contul SELLER, acesta din urmă repartizează în SELLER Wallet-ul Utilizatorului numărul de unități egal cu suma plătită. Această sumă este actualizată în permanență, după fiecare operațiune efectuată de către Utilizator care conduce la modificarea sumei (reîncărcarea conduce la majorarea numărului de unități din SELLER Wallet, iar plata pentru Serviciul Plătit selectat conduce la o diminuare a numărului de unități din SELLER Wallet);
Utilizatorul dispune de libertate deplină și exclusivă în utilizarea sumelor atribuite în propriul SELLER Wallet, pe întreaga durată a contractului de servicii de Cont, cu condiția ca acest Cont să fie activ;
în cazul efectuării de plăți către anumite entități, din SELLER Wallet, pentru un anumit Serviciu Plătit, SELLER va deduce prețul datorat pentru furnizarea respectivului Serviciu Plătit, percepând suma corespunzătoare din SELLER Wallet-ul Utilizatorului (reducerea soldului).
Utilizatorul poate solicita, în orice moment, rambursarea fondurilor plătite în SELLER Wallet, în orice sumă care nu depășește soldul afișat, ținând seama de plățile și reîncărcările efectuate de către Utilizator. O astfel de solicitare se va transmite prin email ([email protected]) sau în scris către SELLER.
Restituirea fondurilor din SELLER Wallet se va efectua prin transfer în contul bancar din care s-a efectuat plata sau în conformitate cu metoda de plată utilizată pentru efectuarea plății, termenul de restituire fiind între 5 și 7 zile lucrătoare. Solicitarea privind restituirea fondurilor din SELLER Wallet nu se aplică creditelor bonus atribuite Contului în cadrul acțiunilor de promovare, concursurilor, punctelor de discount și bonusurilor de rambursare acordate Pachetelor Premium în conformitate cu Anexa nr. 6 "Pachete Standard și Premium". Creditele bonus sunt atribuite, de fiecare dată, în baza unui regulament separat de promovare, sunt valabile timp de 30 zile calculate de la momentul atribuirii acestora și vor fi utilizate în conformitate cu regulile prevăzute prin prezentul Regulament.
11 Serviciul de curierat "Livrare SELLER"
Serviciul opțional “Livrare SELLER” permite Utilizatorilor care vând Produse, cu excepția celor din Categoria „Imobiliare”, Auto, moto și ambarcațiuni, Animale de companie, prin intermediul Website-ului să le livreze prin Fan Courier sau Poșta Moldovei, Produsul urmând să fie verificat vizual la destinație de către Cumpărător.
În cazul livrării prin Fan Courier, contravaloarea Produsului este achitată ramburs, iar banii sunt transmiși Vânzătorului direct în contul bancar al acestuia. Livratorul își rezervă dreptul de a refuza preluarea expediției sau de a recalcula costul expediției dacă se constată că există o diferență între greutatea declarată și cea reală, până la refacerea awb-lui cu indicarea greutății corecte.
În cazul livrării prin Poșta Moldovei, livrarea se va realiza “office to office”, de la oficiul poștal ales de expeditor (din lista oficiilor poștale prezentată în Platformă), la oficiul poștal alocat destinatarului, ales din lista disponibilă în Platformă. Contravaloarea Produsului va fi achitată de Cumpărător la oficiul poștal ales pentru destinație, în numerar sau prin plata cu cardul. Poșta Moldovei își rezervă dreptul de a recalcula costul expediției dacă se constată că există o diferență între greutatea declarată și cea reală.
Verificarea Produselor expediate prin serviciul "Livrare SELLER" se face strict vizual (nu tehnic), în prezența agentului de curierat/ agentului poștal.
SELLER nu este responsabil pentru încheierea cu succes a unei tranzacții în care expedierea Produsului se face prin serviciul “Livrare SELLER”. Orice neînțelegeri care apar din momentul în care curierul se deplasează către Vânzător să ridice coletul/ Vânzătorul depune coletul la oficiul postal alocat și până la încheierea tranzacției (cu sau fără succes) reprezintă responsabilitatea Vânzătorului, Cumpărătorului și a Fan Courier , Poștei Moldovei. De asemenea, SELLER nu intermediază transferul de bani între Vânzător și Cumpărător.
Un reprezentant al SELLER va interveni în următoarele cazuri:
pentru a contacta expeditorul, prin toate mijloacele disponibile, în cazul în care acesta nu răspunde agentului de curier pentru returnarea banilor;
pentru a limita accesul la serviciul “Livrare SELLER” și chiar pentru a șterge Anunțurile Vânzătorilor care abuzează de opțiunea de “Livrare SELLER”; și
pentru a pune la dispoziția Vânzătorului opțiunea de a anula o comandă.
Răspunderea Vânzătorului presupune ca acesta:
în cazul livrării prin FanCourier, să ofere datele de contact și adresa corecte, pentru ca agentul de curierat să poată ridica Produsul/ în cazul livrării prin Poșta Moldovei, să selecteze oficiul poștal dorit pentru expediere, dintre cele disponibile în Platformă și să ofere datele de contact si adresa corecte pentru returnarea banilor, dacă este cazul;
să anuleze comanda plasată din Contul său, folosind tab-ul “Vândute” în cazul în care Cumpărătorul nu mai dorește Produsul;
să livreze Produsul conform cu oferta, să ambaleze Produsul corespunzător și să nu propună spre transport produse interzise prin lege;
să întocmească foaie de transport pentru fiecare Produs pe care îl livrează prin serviciul “Livrare SELLER”;
să folosească doar FanCourier sau Poșta Moldovei pentru serviciul “Livrare SELLER”;
să permită verificarea coletului de către Cumpărător, înainte de plata contravalorii sale;
în cazul livrării prin Fan Courier, să comunice cu agentul de curierat pentru primirea prețului pentru achiziționarea Produsului, atunci când coletul este acceptat de Cumpărător, respectiv modalitatea de returnare a coletului, atunci când Produsul este refuzat de către Cumpărător; în cazul livrării prin Poșta Moldovei, să verifice cutia poștală și notificările transmise de Poșta Moldovei cu privire la statusul coletului;
să achite returul livrării Produsului în cazul în care Cumpărătorul nu poate fi contactat pentru a i se face livrarea sau a refuzat coletul după verificare, în cazul în care returul nu este suportat de SELLER prin campanii promoționale;
să achite orice eventuale costuri suplimentare, generate de excepțiile de la greutățile agreate între SELLER și Fan Courier/Poșta Moldovei (informații despre greutățile agreate sunt accesibile în Platformă).
în cazul livrării prin Poșta Moldovei, să ridice avizul Poștei Moldovei (din cutia poștală) și să se deplaseze la oficiul poștal ales pentru expediere, în vederea ridicării sumei achitate de Cumpărător, în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii avizului.
Răspunderea Cumpărătorului presupune ca acesta:
în cazul livrării prin Fan Courier, să introducă datele de contact și adresa corecte în Platforma SELLER, pentru ca Vânzătorul să poată plasa comanda, iar agentul de curierat să poată face livrarea; în cazul livrării prin Poșta Moldovei, să selecteze oficiul poștal dorit pentru destinație, dintre cele disponibile în Platformă și să ofere datele de contact și adresa corecte pentru a fi notificat de Poșta Moldovei cu privire la ajungerea coletului în oficiul poștal ales;
să anuleze comanda direct din Platforma SELLER, dacă nu mai dorește Produsul;
să verifice vizual Produsul înainte de plată, pentru a se asigura că a primit ceea ce a cumpărat, dar nu mai mult de 5 (cinci) minute;
să plătească contravaloarea menționată pe foaia de transport către agentul de curierat/ agentul poștal, dacă acceptă coletul;
să refuze coletul și să anunțe cât mai repede reprezentanții SELLER la [email protected], în cazul în care Vânzătorul afirmă că oferă serviciul “Livrare SELLER”, dar nu îndeplinește această promisiune sau dacă Produsul nu corespunde cu cel din Anunț;
să resigileze pachetul, dacă decide să nu cumpere Produsul după verificare.
Răspunderea Curierului (Fan Courier) presupune ca acesta:
să se deplaseze la Vânzător și să preia coletul specificat în comanda plasată de acesta online, prin intermediul Website-ului;
să contacteze Vânzătorul, în cazul în care destinatarul nu răspunde sau are datele de livrare incorecte și să stabilească împreună o modalitate de a lua legătura cu destinatarul și/sau pentru a primi acordul de a aduce Produsul înapoi Vânzătorului;
să nu se mai deplaseze la adresa destinatarului și să returneze comanda pentru Cumpărător, dacă este anunțat de oricare din ei că tranzacția s-a anulat;
să nu ridice Produse neambalate, ambalate necorespunzător sau Produse interzise prin lege;
să nu ridice colete considerate ca având serviciul “Livrare SELLER” fără nota de transport;
să permită Cumpărătorului să verifice vizual Produsul, timp de 5 minute, înainte de plată;
să preia contravaloarea coletului de la Cumpărător;
pentru rambursarea sumei încasate de la Cumpărător să transfere banii în contul Vânzătorului, în decursul a 2 zile lucrătoare;
să contacteze Vânzătorul în situația în care Produsul este refuzat și să stabilească împreună condițiile de returnare;
dacă Vânzătorul nu răspunde agentului de curierat pentru returnarea banilor, să încerce contactarea lui prin toate mijloacele disponibile și să păstreze banii la departamentul financiar Fan Courier, până la revendicarea lor de către expeditor;
să livreze coletul în aceeași stare în care l-a preluat de la Vânzător, atât când îl aduce la Cumpărător, cât și dacă îl aduce înapoi la Vânzător, în cazul unui retur.
Răspunderea Agentului poștal (Poșta Moldovei) presupune ca acesta:
să accepte Produsul depus de Vânzător la oficiul poștal selectat, conform opțiunilor din Platforma;
să nu accepte spre transmitere Produse neambalate, ambalate necorespunzător sau Produse interzise prin lege;
să nu accepte spre transmitere colete considerate ca având serviciul “Livrare SELLER”, fără notă de transport;
să permită Cumpărătorului, în incinta oficiului poștal ales de Cumpărător, să verifice vizual Produsul, timp de 5 minute;
să preia contravaloarea coletului de la Cumpărător;
pentru rambursarea sumei încasate de la Cumpărător să se deplaseze la adresa Vânzătorului, pentru predarea sumei încasate, în numerar sau, în cazul în care Vânzătorul nu poate fi găsit, să lase avizul în cutia poștală.
să notifice Vânzătorul în situația în care Produsul este refuzat și să stabilească împreună condițiile de returnare;
să livreze coletul în aceeași stare în care l-a preluat de la Vânzător, atât când îl aduce la Cumpărător, cât și dacă îl aduce înapoi la Vânzător, în cazul unui retur.
Returnarea Produselor. Pentru a facilita returnarea Produselor achiziționate de pe Platformă și livrate cu succes prin intermediul serviciului „Livrare prin SELLER”, Furnizorul pune la dispoziția Utilizatorilor serviciul opțional de retur. Ambele părți implicate în procesul de retur vor agrea în prealabil posibilitatea returului, acceptarea acestuia de către Vânzătorul inițial precum și cine va suporta costul returului. Pentru evitarea oricărui dubiu, SELLER nu este responsabil pentru încheierea cu succes a unei tranzacții ce presupune returnarea Produselor prin acest serviciu și nu intermediază transferul de bani între părți.
Serviciul opțional “Livrare SELLER” este destinat exclusiv Cumpărătorilor persoane fizice.
12 Acțiuni ale Utilizatorilor care sunt ilegale sau incompatibile cu Regulamentul
Utilizatorul are dreptul de a utiliza Serviciul în conformitate cu scopul acestuia, în limitele stabilite de lege și de bunele practici, respectând drepturile și interesele celorlalți Utilizatori și ale terțelor persoane. În particular, Utilizatorul se obligă:
să nu întreprindă acțiuni care ar putea interveni asupra funcționării corespunzătoare a Serviciului, inclusiv să nu intervină asupra conținutului Serviciului, Contului sau Conturilor celorlalți Utilizatori sau asupra elementelor IT ale Serviciului;
să nu întreprindă acțiuni ilegale, inclusiv transmiterea sau publicarea prin intermediul funcțiilor Serviciului de conținuturi care încalcă legea, drepturi personale, de conținut care cuprinde sau distribuie materiale de pornografie infantilă sau terorism și conținut care încalcă drepturile de proprietate intelectuală ale unor terțe persoane, precum și de conținut cu caracter discriminatoriu sau rasist;
să nu efectueze, cu ajutorul funcțiilor Website-ului, vânzarea (și să nu întreprindă alte acțiuni cu efect similar) de Produse cuprinse în Anexa nr. 5 "Produse și servicii interzise sau permise condiționat" și să nu le comercializeze fără îndeplinirea condițiilor impuse în Anexa nr. 5. Este de asemenea interzisă comercializarea Produselor interzise prin lege, a Produselor care provin din săvârșirea oricărei infracțiuni, inclusiv, dar fără a se limita la bunurile obținute prin furt, tâlhărie, înșelăciune furt sau a Produselor cu privire la care se află în derulare un litigiu, care fac obiectul unor proceduri de executare silită sau care sunt incluse în patrimonii care fac obiectul unor proceduri de faliment sau de reorganizare;
să nu inducă în eroare Utilizatorii Serviciului sau SELLER, de ex., prin furnizarea de informații false referitoare la Produs sau prin tăinuirea unor informații relevante;
să se abțină de la acționa cu rea-credință și de la a utiliza în mod abuziv funcțiile Serviciului, prin utilizarea Serviciului contrar destinației acestuia și contrar Regulamentului.
să păstreze acuratețea datelor furnizate pe parcursul procesului de înregistrare și al utilizării Serviciului în sensul menținerii caracterului real, corect și actual al datelor până la încetarea contractului de servicii de cont.
Utilizatorul are obligația de a respecta prevederile punctului 12.1 din Regulament la fiecare etapă de utilizare a Serviciului și în legătură cu fiecare funcție oferită, inclusiv în cazul publicării Anunțurilor și al transmiterii de mesaje către alți Utilizatori.
Publicarea sau transmiterea oricărui conținut pe Website se realizează în mod automat, prin utilizarea interfeței Website-ului și fără participarea SELLER. Furnizorul nu verifică în mod automat întregul conținut transmis prin intermediul funcțiilor Website-ului.
În cazul unor modificări ale conținutului unui Anunț, aduse de către Utilizator ulterior publicării acestuia în cadrul Serviciului, SELLER își rezervă dreptul de a edita conținutul care nu este în conformitate cu Regulamentul sau de a șterge Anunțul. investiga dacă acest conținut actualizat încalcă Termenii și Condițiile și de a lua măsurile corespunzătoare, inclusiv eliminarea conținutului care încalcă Termenii și Condițiile sau legislația aplicabilă.
Fiecare persoană care utilizează Serviciul are dreptul și posibilitatea de a raporta către SELLER orice conținut care este ilegal sau contrar Regulamentului, distribuit prin intermediul funcțiilor Serviciului, cu ajutorul funcției "raportarea încălcărilor," care este disponibilă, fie (i) în cadrul Anunțului ( butonul "Raportează"), fie (ii) în cadrul formularului de contact (motiv: “Vreau să raportez o înșelăciune/comportament inadecvat”). În măsura în care este posibil, persoana care efectuează raportarea va furniza toate datele necesare identificării de către SELLER a conținutului neconform, inclusiv numărul de identificare al Anunțului și motivele pentru care aceasta consideră conținutul a fi ilegal sau contrar Regulamentului, și, de asemenea,, la latitudinea sa, detaliile de contact, dacă acestea sunt cerute în formularul de contact.
Ca urmare a constatării nerespectării oricăror dintre prevederile prezentului document de către oricare dintre Anunțurile publicate pe Website, SELLER poate:
bloca imediat respectivul conținut, în particular, Anunțul, precum și toate Serviciile de promovare aferente acestuia. În eventualitatea blocării, conținutul nu va fi vizibil sau disponibil persoanelor care utilizează Serviciul, iar în Contul respectivului Utilizator Anunțul va apărea la secțiunea “Moderate”;
lua măsuri de verificare adecvate, pentru stabilirea împrejurărilor cazului, acționând în mod proporțional și rezonabil, inclusiv, de exemplu, prin contactarea persoanei care a raportat, a autorului conținutului, a autorității competente sau a unui consultant extern;
notifica Utilizatorii, cel târziu în momentul în care blocarea devine efectivă, sub forma unui e-mail, despre motivele refuzului, indicând conținutul blocat, motivele deciziei de blocare (inclusiv conținutul rapoartelor de abuz după anonimizarea acestora, dacă legea impune astfel), cu indicarea dispozițiilor legale sau contractuale încălcate;
Prevederile clauzei 12.6.c) nu se aplică dacă notificarea unei autorități publice competente, dispoziții legale obligatorii sau necesitatea de a asigura protecție Utilizatorilor, au ca rezultat obligația de a nu dezvălui informațiile menționate în acest punct.
Utilizatorul are oportunitatea de a contesta decizia privind blocarea conținutului trimis sau publicat de acesta folosind funcționalitatea Paginii SELLER, prin transmiterea unei obiecții Furnizorului, oferind informații cu privire la conținutul blocat. Dispozițiile care reglementează procedura reclamațiilor se aplică în consecință.
Dacă opoziția menționată la punctul 12.7. este întemeiată sau dacă circumstanțele care atestau nelegalitatea sau neconformitatea conținutului blocat în raport cu dispozițiile prezentului Regulament au încetat să mai existe:
Conținutul blocat este restabilit, prin punerea la dispoziție de către Furnizor Utilizatorului, sub forma unei copii lucrative, a Anunțului sau a unui mesaj disponibil în Cont. Utilizatorul va putea decide asupra publicării sau transmiterii Anunțului prin intermediul Website-ului;
Dacă Anunțul blocat a fost acoperit de unul dintre Serviciile Plătite, taxa percepută pentru publicarea Anunțului și prestarea Serviciilor Plătite asociate cu Anunțul va fi returnată în contul Utilizatorului, într-un cuantum proporțional cu perioada în care Serviciul nu a fost prestat, sub forma unor credite dedicate reutilizării Serviciilor într-un termen de 90 de zile de la ștergerea Anunțului. La solicitarea Utilizatorului, taxa poate fi restituită în numerar, direct în contul bancar din care s-a efectuat plata sau în conformitate cu metoda de plată utilizată, termenul de restituire fiind între 5 și 7 zile lucrătoare.
Dacă opoziția este considerată nefondată sau obiecția nu este formulată de Utilizator în termen de 7 zile de la obținerea informațiilor specificate la punctul 12.6.c):
Conținutul blocat este irevocabil îndepărtat;
Dacă Anunțul blocat a fost acoperit de unul dintre Serviciile Plătite, taxa percepută pentru publicarea Anunțului și prestarea Serviciilor Plătite asociate cu Anunțul va fi returnată în contul Utilizatorului, într-un cuantum proporțional cu perioada în care Serviciul nu a fost prestat, sub forma unor credite dedicate reutilizării Serviciilor într-un termen de 90 de zile de la ștergerea Anunțului. La solicitarea Utilizatorului, taxa poate fi restituită în numerar, direct în contul bancar din care s-a efectuat plata sau în conformitate cu metoda de plată utilizată, termenul de restituire fiind între 5 și 7 zile lucrătoare.
SELLER are dreptul de a șterge orice Anunț sau de a bloca conturile în cazul în care există suspiciunea că, prin intermediul Anunțurilor publicate sau a conturilor create, s-au adus sau se pot aduce prejudicii referitoare la securitatea activității altor Utilizatori ai serviciului. De asemenea, Furnizorul are dreptul de a șterge Anunțul sau de a bloca contul, în cazul în care Anunțul afectează în mod negativ reputația Furnizorului sau este, în orice alt fel, dăunător pentru Furnizor.
SELLER își rezervă dreptul de a refuza crearea unui cont sau de a bloca un cont deja creat în cazul în care, din verificările legitime ale Furnizorului, rezultă că utilizatorul sau reprezentantul utilizatorului a produs sau poate produce un prejudiciu financiar Furnizorului.
În cazul unei încălcări grave a legii prin utilizarea Serviciului, precum și al unei încălcări grave sau repetate a prevederilor Regulamentului, în special în cazul unor tentative repetate de publicare sau de diseminare de conținut ilegal de către un anumit Utilizator sau de diferiți Utilizatori care acționează împreună sau în baza unui acord, inclusiv utilizarea mai multor Conturi, în conformitate cu principiul proporționalității și cu cel privind libertatea de circulație, SELLER poate suspenda sau bloca temporar ori permanent Contul sau Conturile, fapt care va echivala cu o suspendare sau blocare a furnizării serviciilor, având în vedere următoarele reguli:
suspendarea Contului înseamnă suspendarea temporară a funcționării acestuia. Utilizatorul al cărui Cont a fost suspendat pierde posibilitatea de a utiliza Serviciul în mod activ, ceea ce înseamnă că acesta nu poate trimite mesaje prin intermediul funcției de chat și nu poate publica Anunțuri. Cu toate acestea, se poate vizualiza Serviciul, istoricul mesajelor și Anunțurile publicate, precum și depunerile din propriul SELLER Wallet, însă pentru retragerea fondurilor atribuite, Utilizatorul trebuie să contacteze Serviciul de Asistență Clienți/Centrul de Asistență la următoarea adresă email [email protected];
blocarea unui Cont implică pierderea de către Utilizator a posibilității de a se autentifica în Cont.
Utilizatorul va fi informat în cazul suspendării sau blocării unui conținut dat sau a Contului, cel târziu în momentul în care suspendarea/ blocarea decizia devine efectivă, sub forma unui e-mail, indicând detaliile cu privire la conținutul sau Contul suspendat/blocat, motivele deciziei de suspendare/ blocare, precum și dispozițiile legale sau contractuale încălcate.
Utilizatorul care nu este de acord cu decizia de blocare sau suspendare a conținutului sau a Contului are dreptul să depună o plângere, în conformitate cu prevederile articolului 14 din Termenii și Condițiile de Utilizare. Pentru evitarea oricărui dubiu, opoziția formulată în temeiul articolului 12.7, nu afectează dreptul Utilizatorului de a depune o plângere în conformitate cu articolul 14 din prezentul document.
SELLER poate lua decizii de a suspenda sau bloca conținutul sau Conturile pe baza politicilor interne și a procedurilor de moderare. Aceste politici și proceduri de moderare, adoptate de SELLER, conturează metodele și mijloacele de identificare a conținutului sau a acțiunilor utilizatorilor care sunt examinate pentru încălcări ale Termenilor și Condițiilor de Utilizare sau ale legilor aplicabile. Obiectivul principal al politicilor și procedurilor de moderare dezvoltate este de a menține siguranța utilizatorilor și de a combate orice tip de abuzuri.
Procesul de identificare a conținutului sau a acțiunilor utilizatorilor se poate baza pe mijloace și instrumente de moderare automatizate sau semi-automatizate. Aceste instrumente permit identificarea conținutului sau a acțiunilor care încalcă sau pot încălca Termenii și Condițiile de Utilizare sau reglementările legale aplicabile, prin analizarea conținutului Anunțurilor sau activității Utilizatorilor cu privire la Serviciul utilizat. Instrumentele folosite în procesul de moderare a conținutului disponibil în cadrul Serviciilor oferite de SELLER utilizează soluții care permit analiza conținutului Anunțurilor sau identificarea acțiunilor care pot încălca Termenii și Condițiile de Utilizare sau reglementările legale, pe care le raportează echipelor interne de moderare ale SELLER. Deciziile legate de încălcările Termenilor și Condițiilor de Utilizare, prezentate la articolul 3 din prezentul document, sau acțiunile legate de încălcarea securității Serviciului sau a Utilizatorilor pot fi luate într-o manieră complet automatizată. Alte decizii legate de conținutul adăugat de utilizatori sau acțiunile acestora sunt supuse evaluării de către echipele de moderare ale SELLER. Acțiunile legate de conținutul publicat sau activitățile utilizatorilor care încalcă sau pot încălca Termenii și Condițiile de Utilizare sau legile aplicabile sunt luate și ca răspuns la rapoartele transmise de alți Utilizatori, autorități sau organizații dedicate asigurării siguranței pe internet a utilizatorilor sau combaterii conținutului ilegal.
13a. Sistemul de Ratinguri
SELLER pune la dispoziție un sistem de ratinguri, prin care Cumpărătorul își poate evalua gradul de satisfacție cu privire la derularea Tranzacției prin serviciul SELLER Livrare cu un anumit Vânzător ("Ratinguri"). Cumpărătorii pot adăuga la rating etichete predefinite de către SELLER, în conformitate cu punctul 13a.6 de mai jos.
Ratingurile permit exprimarea opiniilor privind desfășurarea Tranzacției - adică toate etapele de execuție a Tranzacției care sunt în sarcina Vânzătorului. De exemplu, atunci când acordă un rating, Cumpărătorul poate lua în considerare conformitatea articolului cu descrierea din anunț, modul în care este ambalat articolul, cât timp îi ia Vânzătorului să trimită articolul, contactul cu Vânzătorul sau prețul stabilit de acesta.
Ratingurille nu pot:
constitui un raging al Produsului din anunț, cu excepția cazului în care ratingul se referă la lipsa de conformitate a Produsului din Anunț cu descrierea pregătită de către Vânzător;
fi acordate în schimbul unui beneficiu obținut de la Vânzător (de exemplu, reducere, gratuitate, reducere la următoarea achiziție, compensație etc.);
să se refere la SELLER
Posibilitatea de a acorda un rating este disponibilă în aceleași categorii de anunțuri în care este disponibilă opțiunea de a cumpăra folosind serviciul SELLER Livrare. Cumpărătorii nu pot evalua Tranzacțiile efectuate fără utilizarea serviciului SELLER Livrare.
Evaluările pot fi adăugate utilizând formularul disponibil pe platformă. Fiecare Tranzacție prin SELLER Livrare poate fi evaluată o singură dată pe o scară de la 1 la 5 stele. O stea înseamnă cel mai slab rating, iar cinci stele înseamnă cel mai bun rating. Cumpărătorul nu are opțiunea de a edita ratingul acordat după ce l-a adăugat. Toate ratingurile adăugate sunt publicate pe Platformă. Fiecare rating este marcat cu numele contului Cumpărătorului, numărul de stele acordate, titlul anunțului, data emiterii ratingului și etichetele adăugate de către Cumpărător.
Ratingul general pentru un anumit Vânzător este vizibil pentru Utilizatori pe pagina de anunțuri și în alte locuri de pe Platformă. Ratingul general este media aritmetică a tuturor ratingurilor adăugate de Cumpărători (cu excepția ratingurilor eliminate în conformitate cu secțiunea 13a.10 de mai jos) pentru Tranzacțiile încheiate cu Vânzătorul respectiv. Ratingul general poate varia de la 1 la 5 stele, unde 1 stea reprezintă cel mai slab rating posibil, iar 5 stele reprezintă cel mai bun rating posibil. Ratingul general al Vânzătorului va fi vizibil odată ce Vânzătorul primește cel puțin 1 rating. Evaluarea generală este rotunjită la cea mai apropiată zecime (cu o precizie de 0,1). Vânzătorul are un singur rating general pentru Tranzacțiile din toate categoriile de Anunțuri.
Etichetele pot fi selectate numai dintr-o listă specificată de SELLER de etichete disponibile în momentul adăugării unui anumit rating. Un Cumpărător poate adăuga până la 6 etichete la un rating. Un rating de 3 sau mai puține stele trebuie să fie justificat prin adăugarea a cel puțin unei etichete care să indice motivul unui astfel de rating. Etichetele disponibile se pot schimba, însă modificările nu vor include etichetele din ratingurile deja acordate.
Cumpărătorii pot adăuga un rating după ce primesc articolul, adică după ce Tranzacția prin SELLER Livrare este finalizată. În acest fel, SELLER se asigură că evaluările provin de la Utilizatorii care au efectuat efectiv Tranzacții pe Platformă. Cumpărătorii pot evalua Tranzacția prin SELLER Livrare timp de 60 de zile din momentul primirii pachetului. Cumpărătorii nu pot evalua Tranzacțiile realizate cu SELLER Livrare nefinalizate.
Cumpărătorii pot evalua Tranzacțiile prin Livrare SELLER efectuate după 30 de zile de la crearea unui Cont pe Platformă. Evaluările nu pot fi adăugate de Cumpărătorii ale căror Conturi au fost blocate sau suspendate. Aceste condiții se verifică în momentul livrării pachetului.
Evaluările trebuie să fie veridice și să reflecte opinia Cumpărătorului cu privire la Tranzacția prin SELLER Livrare. Utilizatorii nu pot adăuga evaluări și etichete false, frauduloase și înșelătoare.
SELLER poate elimina un rating împreună cu eticheta sa dacă stabilește că un astfel de rating sau etichetă:
sunt false, frauduloase sau înșelătoare;
nu se referă la Tranzacția prin SELLER Livrare sau se referă la o altă Tranzacție decât cea care face obiectul evaluării;
au fost acordate de către un Utilizator pentru sine;
au fost acordate ca urmare a unei erori raportate la SELLER de către autorul ratingului;
au fost acordate pentru a mări sau micșora în mod artificial credibilitatea Vânzătorului;
au fost acordate de pe un cont creat pe baza unei adrese de e-mail temporare;
au fost acordate într-un mod care indică automatizarea acordării;
au fost acordate în schimbul unui beneficiu;
încalcă termenii Regulamentului sau legea aplicabilă.
Deciziile privind eliminarea unui rating se iau manual, pe baza punctului 13 din Regulament și a politicilor interne și a procedurilor de moderare elaborate pe această bază.
Utilizatorii pot solicita SELLER să elimine un rating pe care l-au acordat sau primit în cazurile specificate în secțiunea 13a.10 de mai sus. Atunci când solicită eliminarea unui rating, Utilizatorul trebuie să precizeze ratingul, indicând data ratingului, numele Cumpărătorului care l-a acordat și titlul Anunțului la care se referă. Utilizatorul ar trebui să indice motivul pentru care solicită eliminarea ratingului specificat în secțiunea 13a.10 de mai sus și să prezinte dovezi adecvate pentru a îl justifica.
În cazul în care Utilizatorul nu este de acord cu decizia SELLER de a elimina sau nu un rating sau o etichetă, acesta poate depune o plângere. Punctele 14.1-7 din Regulament se aplică în mod corespunzător în această privință.
Cumpărătorul și Vânzătorul vor fi informați prin e-mail cu privire la eliminarea ratingului, împreună cu justificarea eliminării acestuia și cu furnizarea temeiului pentru o astfel de acțiune.
Furnizorul asigură raportarea electronică către SELLER a situațiilor în care recenziile afișate privind Serviciul constituie conținut interzis sau conținut care contravine Condițiilor de utilizare. Punctele 14.8 și 16.6 din Condițiile de utilizare se aplică în mod corespunzător în acest sens.
13b. Sistemul de evaluare (Rating și Feedback) - beta
INFORMARE PRIVIND ÎNCHIDEREA SISTEMULUI ACTUAL DE RATING ȘI FEEDBACK - Evaluările descrise în secțiunea 13a de mai sus vor înlocui versiunea anterioară a sistemului de evaluare și feedback SELLER, așa cum este menționat în secțiunea 13a. Aceasta înseamnă că:
din data de 22 iuile 2024, trimiterea cererilor de furnizare a evaluărilor în sistemul de rating și feedback menționat la pct. 13b din Regulament va fi suspendată;
din data de 29 iulie 2024, colectarea evaluărilor în sistemul de rating și feedback menționat la pct. 13b din Regulament va fi suspendată;
din data de 05 august 2024, evaluările individuale în sistemul de rating și feedback menționat la punctul 13b nu vor fi afișate;
noul sistem de Rating este planificat să fie lansat pe 12 august 2024.
Ratingul actual - colectat în sistemul de rating și feedback menționat la punctul 13b din Regulament - va fi afișat până la 31 decembrie 2024.
În cadrul Serviciului, este pus la dispoziție un sistem de evaluare, care permite Utilizatorului să ofere celorlalți Utilizatori o evaluare subiectivă asupra experienței tranzacționale avute. Experiența tranzacțională se evaluează, în mod special, în funcție de: existența unei descrieri clare și serioase a Produsului, modul de comunicare între Utilizatori, receptivitate, implicare, timpul de achiziționare și/sau livrare a Produsului, punctualitate, etc. Baza evaluării este contactul dintre Utilizatori, sub orice formă, și nu exclusiv încheierea efectivă unei tranzacții.
Evaluarea se realizează în modalitatea, forma, termenul și categoriile indicate pe Website.
Evaluarea (rating) va fi prezentată și afișată pe Website pe o scară de la 1 la 10 (cu o zecimală), pe baza mediei tuturor evaluărilor, emise de Utilizatori.
Feedback-ul descriptiv (feedback) va fi vizibil doar pentru Utilizatorul evaluat, afișat în Contul său. Suplimentar, va avea un rol auxiliar în scopul verificării limitate de către Furnizor a acțiunilor Userilor.
Dacă mai mult de o evaluare este acordată unui Utilizator, doar evaluarea cea mai recentă va fi inclusă în ratingul mediu calculat pentru respectivul Utilizator.
Evaluarea nu poate să contravină dispozițiilor prezentului document și dispozițiilor legale, și, în special, nu va conține:
cuvinte vulgare, conținut obscen, pornografic sau conținut care incită la ură, rasism, xenofobie și conflicte între națiuni;
adrese web sau link-uri către alte site-uri web;
conținut publicitar, alt conținut comercial;
date ale Utilizatorilor sau ale altor persoane fizice, în special: nume și prenume, locul de reședință, numărul de telefon sau adresa de e-mail, numărul de cont bancar,
conținut care încalcă drepturile terților, inclusiv drepturile de proprietate intelectuală, bunele maniere, drepturile personale sau reputația altor Utilizatori sau terți,
conținut care este rezultatul unui acord cu alți Utilizatori sau terți pentru a influența corectitudinea și transparența evaluării;
conținut fals, defăimător sau fapte de concurență neloială.
SELLER își rezervă dreptul de a exclude anumite evaluări din ratingul mediu al Utilizatorului sau de a șterge o evaluare, total sau parțial, atunci când o evaluare sau un feedback:
se referă la un alt Utilizator decât cel evaluat;
este emisă de Utilizator pentru el însuși;
este emisă de angajații, rudele sau afinii Utilizatorului evaluat;
este emisă ca urmare a contactului cu Utilizatorul realizat exclusiv în scopul emiterii unui rating și a unei evaluări (de exemplu, pentru a ridica sau a subestima artificial credibilitatea Utilizatorului);
este emisă dintr-un Cont creat pe baza unei adrese de e-mail temporare;
a fost realizat într-un mod care indică automatizarea expunerii sau prin intermediul unor soluții care evită analiza traficului de rețea;
încalcă Condițiile de Utilizare în orice alt mod.
Pentru scopul evaluării, la momentul emiterii sale, Utilizatorul acordă Furnizorului un drept neexclusiv, nelimitat teritorial și fără taxă, de utilizare și punere la dispoziția publicului, în condițiile prevăzute în acest document.
Sistemul de evaluare (rating și feedback) se află momentan în faza de testare - versiunea beta, astfel că nu toate funcționalitățile sau soluțiile descrise mai jos funcționează exclusiv fără erori sau sunt disponibile tuturor Utilizatorilor.
14 Procedura de depunere și soluționare a plângerilor și sesizărilor
În cazul existenței oricăror nereguli legate de operarea Serviciului, inclusiv de natură tehnică, Utilizatorul sau Vizitatorul ar trebui să contacteze mai întâi Serviciul de Asistență Clienți/Centrul de Asistență la adresa [email protected], furnizând informațiile necesare pentru identificarea problemei.
SELLER depune toate diligențele pentru a furniza servicii de cea mai înaltă calitate. Independent de cele de mai sus, Utilizatorul are dreptul de a depune, în mod gratuit, o plângere cu privire la lipsa de performanță sau la performanța necorespunzătoare a serviciilor furnizate de SELLER, în baza Regulamentului.
Utilizatorii au de asemenea posibilitatea să transmită Furnizorului oricând plângeri și/sau sesizări cu privire la activitățile cu aparență nelegală desfășurate de un Utilizator al Website-ului, ori cu privire la informațiile cu aparență nelegală furnizate de un Utilizator al Website-ului, despre care au cunoștință.
O plângere poate fi depusă prin transmiterea unui mesaj la adresa: [email protected] sau în scris, la adresa poștală a SELLER.
Plângerile și/sau sesizările transmise Furnizorului vor include datele de identificare a Utilizatorului, numărul de identificare a Anunțului ce face obiectul plângerii (dacă reclamația sau sesizarea priveste un anumit Anunț), precum și orice alte date necesare Furnizorului în vederea identificării evenimentului sesizat și/sau a Anunțului reclamat (după caz) și o descriere cât mai detaliată a motivului pentru care a fost înaintată plângerea/sesizarea, astfel încât Furnizorul să o poată soluționa în cel mai scurt timp posibil.
Plângerile/sesizările vor fi analizate și vor primi răspuns în termen de maxim 30 de zile calendaristice de la primirea acestora de către Furnizor, în cazul în care au fost însoțite de un set complet de date necesare identificării Utilizatorului, Anunțului și/sau a problemei. În situația în care petentul nu a transmis Furnizorului toate datele necesare identificării problemelor semnalate și soluționării plângerii/sesizării respective, acesta va fi înștiințat de Furnizor cu privire la informațiile lipsă, urmând ca termenul de soluționare de mai sus să fie prelungit corespunzător.
Pentru a se adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Utilizatorul poate accesa link-ul: http://www.ancd.gov.md.
Prevederile articolului 14 se aplică procedurii privind plângerile depuse de orice tip de utilizatori ai Serviciului, inclusiv persoane fizice sau entități care au raportat conținut interzis și cărora le sunt direcționate deciziile legate de blocarea sau suspendarea conținutului disponibil în cadrul Serviciului. Cei care raportează conținut interzis pot depune o plângere privind decizia transmisă în legătură cu acțiunile întreprinse referitoare la blocarea sau suspendarea conținutului sau a Conturilor, care încalcă Termenii și Condițiile de Utilizare sau reglementările legale aplicabile. Plangerea poate fi formulată în termen de 6 luni de la data primirii deciziei din partea SELLER.
15 Reclamații ale Utilizatorilor profesioniști și mediere
Un Utilizator profesionist poate formula o reclamație în următoarele situații:
pretinsa nerespectare de către Furnizor a obligațiilor impuse de prezentul document și de Regulamentul (UE) 2019/1150 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 privind promovarea echității și a transparenței pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online;
prezența unor dificultăți tehnice în ceea ce privește funcționarea Paginii, de natură să afecteze utilizarea serviciilor oferite de Furnizor;
întreprinderea unor activități/ luarea unor măsuri de către Furnizor, de natură să afecteze situația Utilizatorului profesionist;
blocarea, de către Furnizor, a conținutului selectat, publicat sau trimis de Utilizatorul profesionist sau blocarea Contului Utilizatorului profesionist, în conformitate cu punctul 12 din Regulament.
Reclamația poate fi transmisă prin funcționalitatea „Ajutor și contact” disponibilă în Pagina SELLER, în cadrul “Formularului de contact”, prin selectarea motivului “Sesizări din partea utilizatorilor profesioniști conform reglementării (UE) 2019/1150”, vizat de prezenta secțiune sau în scris, la adresa SELLER. În cuprinsul reclamației, Utilizatorul profesionist va furniza, în măsura în care este posibil, date și/sau informații care să permită SELLER să verifice corect și complet plângerea, în special ID-ul Anunțului, explicația motivelor pentru care nu consideră conținutul ilegal sau contrar Termenilor și Condițiilor Generale și, la alegerea sa, date de contact.
Dispozițiile articolului 14.3 – 14.5 de mai sus se aplică în mod corespunzător plângerilor formulate de Utilizatorii profesioniști în temeiul acestei secțiuni.
Utilizatorul profesionist poate solicita mediere pentru soluționarea diferendelor care apar între acesta și SELLER, în legătură cu serviciile furnizate de SELLER, inclusiv pentru diferendele referitoare la motive invocate prin plângeri formulate în temeiul articolului 15.1. de mai sus. SELLER va încerca soluționarea amiabilă a oricărei astfel de dispute, prin intermediul mediatorilor care cooperează cu Centrul de Soluționare Eficientă a Disputelor (CEDR). Lista mediatorilor și a reglementărilor privind medierea sunt disponibile la https://www.cedr.com/p2bmediation/. Medierea este taxabilă, iar SELLER va suporta o parte rezonabilă din totalul costurilor de mediere, în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (UE) 2019/1150 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 privind promovarea echității și a transparenței pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online.
Utilizatorul profesionist poate oricând să propună un alt mediator, cu ajutorul căruia este dispus să efectueze procedura medierii.
Opțiunea medierii este voluntară. SELLER își rezervă dreptul de a refuza participarea la mediere sau de a refuza mediatorul propus de Utilizatorul profesionist.
16 Soluționarea alternativă a disputelor
Consumatorul are posibilitatea de a recurge la modalități de soluționare a disputelor în care este implicat acesta în conformitate cu Procedura privind soluționarea online a disputelor elaborată de Comisia Europeană, care este disponibilă la adresa: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO.
Pentru a putea fi soluționată prin intermediul SAL, reclamația trebuie formulată, cu bună credință, în termen de 1 an de la data la care aceasta a fost prezentată către SELLER sau de la data săvârșirii faptei care a dat naștere litigiului. Mai mult, anterior recurgerii la soluționarea prin intermediul SAL, consumatorul trebuie să încerce să soluționeze plângerea direct cu SELLER, procedura fiind accesibilă doar în cazul în care SELLER nu a soluționat disputa în mod satisfăcător. De asemenea, consumatorul nu trebuie să fi recurs anterior la soluționarea de către o altă entitate SAL, de către o instanță de judecată, sau de către o altă autoritate publică.
Utilizatorii Serviciului, inclusiv persoanele fizice sau entitățile care au raportat conținut ilegal, cărora le sunt direcționate deciziile legate de blocarea sau suspendarea conținutului disponibil în cadrul Serviciului, au dreptul de a alege orice organism de soluționare alternativă a litigiilor care deține un certificat emis de Coordonatorul Serviciilor Digitale.
17 Prevederi finale
SELLER își rezervă dreptul de a modifica Regulamentul, cu respectarea următoarelor reguli:
necesitatea îmbunătățirii siguranței Utilizatorilor;
necesitatea de a îmbunătăți funcționarea Website-ului, iar modificările astfel efectuate nu vor avea ca rezultat creșterea sau introducerea de costuri suplimentare în raport cu cele deja percepute (plătite) și vor permite utilizarea în continuare a Website;
necesitatea de a combate abuzurile comise în legătură cu utilizarea Website-ului;
modificarea condițiilor de furnizare a Serviciilor cu plată sau retragerea unui anumit Serviciu cu plată, iar modificările efectuate pe această bază nu vor afecta Serviciile cu plată achiziționate înainte ca aceste modificări să intre în vigoare;
introducerea unui nou Serviciu Plătit, precum și introducerea de funcționalități suplimentare ale Site-ului, iar utilizarea acestor servicii sau funcționalități va fi voluntară;
o modificare a prevederilor legale general aplicabile care are un impact direct asupra conținutului Regulamentului.
Utilizatorul va fi informat cu privire la fiecare modificare prin plasarea informațiilor în pagina Serviciului și pe cale electronică.
Modificările intră în vigoare la data indicată de SELLER, dar nu mai devreme de 15 zile de la notificarea modificărilor, cu excepția cazului în care dispozițiile legii aplicabile prevăd altfel.
Modificările nu pot conduce la privarea sau limitarea drepturilor Utilizatorului legate de Serviciile Plătite deja achiziționate. Cele achiziționate înainte de intrarea în vigoare a modificărilor vor fi prestate în conformitate cu Termenii și Condițiile Generale în vigoare la momentul achiziției, puse în aplicare pe baza principiilor existente.
SELLER poate modifica Regulamentul fără a respecta termenul de notificare de 15 zile menționat mai sus, inclusiv cu efect imediat, în cazul în care:
este supus unei obligații legale în temeiul căreia este obligat să modifice Regulamentul într-un mod care îl împiedică să îndeplinească termenul de preaviz menționat mai sus,
trebuie, cu titlu de excepție, să modifice Regulamentul cu scopul de a combate o amenințare neprevăzută și imediată legată de protecția serviciilor online, medierii sau protecția Utilizatorilor împotriva fraudei, malware-ului, spam-ului, încălcării securității datelor cu caracter personal sau a altor amenințări la adresa securității cibernetice.
Utilizatorul care nu acceptă conținutul modificărilor aduse Regulamentului are dreptul de a rezilia contractul cu privire la Serviciul de Cont în orice moment.
Cu scopul de a dezvolta Serviciul, SELLER va putea introduce noi servicii și funcționalități, care pot fi precedate de teste de produs, fără a aduce atingere drepturilor dobândite de către Utilizatori.
Drepturile și obligațiile părților, menționate în acest Regulament, precum și toate efectele juridice pe care prezentul document le produce sunt guvernate de legea Moldovei în vigoare.
Toate disputele referitoare la serviciile furnizate de către SELLER în cadrul Serviciului vor fi înaintate instanțelor competente de drept comun din Moldova.
Anexele la prezentul Regulament constituie parte integrantă din acesta.